Karbonové silniční elektrokolo Domane+ SLR 6 spadá do své vlastní kategorie. Nevypadá jako klasické elektrokolo a svými jízdními vlastnostmi spíš připomíná kolo bez pohonu. Má rám z karbonu OCLV řady 800, jenž ukrývá malý, ale velmi propracovaný motor, který při šlapání působí přirozeně a pozvedá kvalitu jízdy na novou úroveň. Tichý zvuk motoru splývá s okolím a při sólových i skupinových jízdách na něj takřka zapomenete. Z jízdy budete mít větší požitek a v každém stoupání i na dlouhých náročných výpravách budete mít v zásobě dostatek energie. Navíc oceníte i bleskově rychlé řazení Shimano 105 Di2.
Je pro vás vhodné, pokud…
Hledáte co nejlehčí a nejtišší karbonové silniční elektrokolo se špičkovými parametry. Všestrannost je pro vás důležitá a chcete jezdit v každém terénu od hladkého asfaltu po drsný štěrk. Také hodláte využít přesnou a rychlou bezdrátovou elektronickou sadu 105 Di2.
Získáte toto vybavení
Náš nejlepší a nejlehčí rám z karbonu OCLV řady 800 a vidlici se zadním prvkem IsoSpeed. Motor TQ s harmonickou válečkovou převodovkou (360 Wh, 50 Nm), integrovanou baterii, chytrý integrovaný LED displej, nenápadný ovladač na páčce pro přepínání režimů podpory, kola Aeolus Pro 37 z karbonu OCLV, bezdrátovou elektronickou sadu Shimano 105 Di2 2x12, karbonové kliky, řídítka Bontrager Pro IsoCore tlumící vibrace a představec RCS Pro s bowdeny vedenými uvnitř pro elegantní vzhled.
Proč si je zamilujete
1 - Motor TQ s harmonickou válečkovou převodovkou je nenápadný, lehký, úžasně tichý a výkonný.
2 - Díky chytrému nabíjecímu portu, elegantnímu integrovanému displeji a nenápadnému ovladači ani nepoznáte, že sedíte na elektrokole.
3 - Stabilní vytrvalostní geometrie spolu se zadním prvkem IsoSpeed absorbuje nerovnosti povrchu, abyste vydrželi déle svěží a mohli jezdit ve větším pohodlí.
4 - Při dlouhých jízdách lze zapojit přídavnou baterii, která se krásně vejde do košíku na lahve a umožní vám dojet dál.
5 - Je osazeno dvojpřevodníkem Shimano a rychlými 32mm plášti na asfalt. Pojme však až 40mm pláště na jízdu v terénu.
Na závěr
Díky našemu nejlepšímu karbonovému rámu Domane+ s nenápadným elektrickým pohonným systémem dostanete impozantní výkon v elegantním balení. Nové bezdrátové elektronické řazení Shimano 105 Di2 je svižné a přesné.
Malý. Lehký. Tichý. Přirozený. HPR50
Srdcem převodovky pro elektrokola skupiny TQ je HPR50 neboli válečková harmonická převodovka s točivým momentem 50 Nm. Co je to válečková harmonická převodovka? Jedná se o relativně jednoduchý, avšak geniální pohonný mechanismus, který pracuje podobně jako rotační motor, avšak je mnohem propracovanější. Vnitřně se skládá ze tří soustředných přesných kusů: eliptického generátoru vln, vnitřního pružného ozubeného kola a tuhého ozubeného kola, které zajišťují pohyb vpřed a jsou zároveň malé a lehké. Oproti tradičním ozubeným řemenovým pohonům je válečková harmonická převodovka menší, výkonnější, hladší a odolnější.
Díky své přesnosti, odolnosti a kompaktnímu designu se válečkové harmonické převodovky a konkrétně pak ta TQ používají ve vesmírném, leteckém a zdravotnickém průmyslu a robotice. Ze stejných důvodů jsou úspěšné v lunárních modulech a chirurgických robotech a skvěle fungují i v elektrokolech.
Lehký
HPR50 váží pouhých 1 800 gramů a je tak o 1 100 gramů lehčí než jiné vysoce výkonné pohonné systémy.
Malý
HPR50 pasuje pěkně za přední převodník, takže je elegantnější než tradiční kola.
Tichý
HPR50 neobsahuje hlučné řemeny a ozubená kola, díky čemuž je ve srovnání s ostatními systémy velmi tichý.
Další informace
Q-faktor
Malá velikost motoru HPR50 umožňuje minimální 135mm Q-faktor (vzdálenost mezi vnějším okrajem ramen klik měřená vodorovně) a zajišťuje pohodlnou jízdní pozici jako kolo bez podpory.
Měrný výkon
Vyvážený točivý moment 50 Nm nabízí potřebnou úroveň podpory, která není příliš velká a netrhá s vámi jako elektrokola s plným výkonem 85–90 Nm.